TaxPol
Napisz wiadomość Mapa witryny
Zaufali nam przedstawiciele różnych branż
Ty też nam zaufaj
Start
O nas
Oferta
Certyfikaty
Do pobrania
Aktualności
SPECJALNA OFERTA
Kontakt
Aktualność "Nowe zasady składnia deklaracji PIT"
Nowe zasady składania wybranych deklaracji PIT
 

Udostępnienie usługi wstępnie wypełnionych zeznań podatkowych, zmniejszenie liczby błędów popełnianych przez podatników oraz usprawnienie automatycznej wymiany informacji podatkowych - to kluczowe elementy budowy elektronicznej administracji podatkowej.

Kolejnym krokiem do wprowadzenia tych zmian jest nowelizacja ustaw o podatkach dochodowych z 26 września 2014 r., która określa nowe zasady składania urzędom skarbowym wybranych PIT-ów.

Zgodnie ze zmianami, które będą obowiązywać od 1 stycznia 2015 r., jeżeli informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 lub roczne obliczenie podatku PIT-40 są sporządzane za dany rok za więcej niż 5 podatników, lub są składane przez biuro rachunkowe, to należy przekazywać je urzędowi skarbowemu wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W formie dokumentu elektronicznego należy również przekazywać deklaracje PIT-4R, PIT-8AR i IFT-3. Natomiast, jeżeli płatnicy rozliczają nie więcej niż 5 podatników i czynności tych nie wykonuje biuro rachunkowe, to dokumenty te będzie można nadal składać w formie papierowej. Powyższy wyjątek nie dotyczy IFT-3, który składany jest wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 oraz PIT-40 sporządzany w formie papierowej składa się urzędom skarbowym w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym. Termin sporządzenia i przesłania informacji PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 lub rocznego obliczenia podatku PIT-40 podatnikowi pozostaje bez zmian (koniec lutego roku następującego po roku podatkowym). Spełnienie warunku do przesyłania ww. dokumentów w tradycyjny (pisemny) sposób nie pozbawia prawa do ich złożenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Powyższym zmianom towarzyszy udostępnienie przez resort finansów Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD), umożliwiającej złożenie w ramach jednej transmisji danych do 20.000 PIT-11, PIT-8C, PIT-R, PIT-40 (które w UBD zostały oznaczone: PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ oraz PIT-40Z) oraz pobranie jednego Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dla całej wysyłki. Oznacza to wprowadzenie dokumentu wielopozycyjnego, umożliwiającego wysyłanie urzędowi skarbowemu zbiorczej informacji o dochodach osób fizycznych, opatrzonej jednym podpisem.

Resort przewiduje też wdrożenie rozwiązania, które umożliwi płatnikom podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podmiotom niepełniącym funkcji płatnika w tym podatku, będącym osobami fizycznymi, podpisywanie PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1, IFT-3 oraz PIT-40, danymi autoryzującymi. W przypadku pozostałych podmiotów e-deklaracje należy podpisywać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym.

Zakłada się, że wzrost liczby dokumentów podatkowych przekazywanych administracji podatkowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej pozwoli na natychmiastowe gromadzenie w systemie informatycznym danych niezbędnych do uruchomienia usługi wstępnie wypełnionych zeznań podatkowych dla niektórych podatników podatku dochodowego od osób fizycznych (PFR). W pierwszym etapie usługa PFR zostanie udostępniona dla podatników składających zeznanie podatkowe PIT-37. PFR za 2014 r. będzie można pobrać ze strony Portalu Podatkowego, a korzystanie z niej będzie mieć charakter fakultatywny – będzie prawem podatnika, a nie obowiązkiem.


DATA PUBLIKACJI: 2014-11-19 » Pozostałe aktualności
Kontakt
Biuro Doradztwa Podatkowego
ul. Braci Wagów 1
02-791 Warszawa
tel. 22 649 69 17
ukozieradzka@wp.pl
krzysztof.stefanski@biuropodatkowe-wawa.pl
Doradca Podatkowy Doradca Podatkowy
> Na górę > Polityka prywatności
Powered by mAdmin :: Projekt i wykonanie BerMar multimedia