Naczelny Sąd Administracyjny wydał w dniu 23.04.2015 r. wyrok,
w którym potwierdził, że przyznawane przez spółkę w ramach programu lojalnościowego
nagrody, nabywane i przekazywane konsumentom przez
zewnętrzny podmiot, np. agencję reklamową (podwykonawcę) lub
przez partnerów, może korzystać ze zwolnienia z PIT. Sąd uznał, że przepis art.
21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT nie zawiera ograniczenia, iż w celu
zastosowania zwolnienia od podatku, dane świadczenie (towar
lub usługa) musi być otrzymane od świadczeniodawcy bezpośrednio. W
organizowanym przez spółkę programie lojalnościowym, przyznane są nagrody o
wartości poniżej kwoty 200 zł i nie są one przyznawane na rzecz
pracowników. Ponadto, świadczenia te pozostają w związku z promocją i reklamą spółki
w ramach tego programu oraz mają one charakter nieodpłatny. Powyższe powoduje,
że do tych świadczeń może znaleźć zastosować zwolnienie z PIT.