Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami w zakresie podatku u źródła wchodzącymi w życie w styczniu 2015r., certyfikat rezydencji podatkowej ma być ważny rok od daty wydania.
Po wejściu w życie nowych przepisów certyfikat będzie ważny przez okres kolejnych dwunastu miesięcy od dnia jego wydania. Zasada taka będzie obowiązywać tylko w przypadku certyfikatów rezydencji, które nie zawierają okresów ważności.
Certyfikaty rezydencji zawierające wskazany okres ważności ważne są przez ten wskazany na nich okres.
A co z certyfikatami wydanymi do 31 grudnia 2014 r. bez okresu ważności? Certyfikat ten zachowa ważność przez okres kolejnych dwunastu miesięcy od dnia jego wydania. Wynika to z art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, który stanowi, że jeżeli miejsce zamieszkania lub siedziby podatnika zostało udokumentowane certyfikatem rezydencji niezawierającym okresu jego ważności, wydanym przed dniem wejścia w życie przepisów, o których mowa w art. 17 pkt 2 tej ustawy (chodzi o nowe przepisy dotyczące certyfikatów rezydencji bez wskazanego okresu ważności), od dnia wejścia w życie tych przepisów, płatnik przy poborze podatku uwzględnia ten certyfikat przez okres kolejnych dwunastu miesięcy od dnia jego wydania.